Het is zo simpel om wijs te zijn.

Bedenk een erg stomme opmerking en maak hem niet.

Eerst wat foto's genomen van de plekken waar wat aan moest gebeuren, daarna in de computer een projecten-schema aangemaakt met daarbij de foto's van de "projecten". Na een project behandelt te hebben, weer een foto van het resultaat. Dat is leuk en geeft je een stimulans om door te gaan, want je ziet precies wat er nog moet gebeuren maar ook hoe ver je al bent en wat er al is gedaan. En dat geeft de burger moed.

Echt leer...

Het interieur van mijn laatste Amazon

Kijk, van deze Volvo is de bekleding wel heel erg mooi. Leer heeft toch iets extra's, zeker als het van dat mooie zachte en soepele leer is.

Ik wil gaan proberen om op deze site wat informatie te gaan plaatsen waar jullie wat aan hebben. Maar heb geduld, jullie kennen toch ook dat spreekwoord over Keulen en Aken?

Gasinstallatie

Eén verschil met m'n vorige Volvo was; er zit geen gas in. Nou zijn daarover de meningen verdeeld, de één zegt: je moet hem in z'n oude glorie laten zoals hij was. De ander vindt dat onzin. Ik ben dan weer een echte Hollander; iedere euro is er één. Dus heb ik, op aanraden van de jongens bij Scandcar, HPO uit Oostelbeers gebeld. Voor € 875.- ingebouwd en wel met een 60 liter tank. Nog een argument voor mij was, dat je het bedrag van de gasinstallatie bij je taxatiewaarde mag rekenen. Een nadeel is natuurlijk wel dat je aardig wat ruimte in de kofferbak kwijt raakt aan de toch wel grote gastank.

Inbouw gasinstallatie

...veertig jaar geleden, wie of wat zou er nu beter uitzien, de jongens of de Volvo's? Je weet het nooit, of ze aan het restaureren zijn geslagen.

Bus_volvo

 

Banner klein

Mijnklassieker-busje.nl

pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

volgende pagina

De geschiedenis van de Amazon (vervolg)

Al snel na de in produktie name van de Amazon volgden kleine wijzigingen. De kachel werd verbeterd en de exportmodellen kregen een vierversnellingsbak, gordels en grotere remmen met servo's. De afzonderlijke kofferklephendels werden vervangen door een enkele in het midden met het Volvo-embleem erop. Vanaf augustus 1961 werd de Amazon uitgerust met de nieuwe B18-engine. Ook waren vanaf 1961 alle auto's voorzien van een 12-volt elektrisch systeem.
In 1962 bracht Volvo de tweedeurs coach en de stationcar uit. Volvo begon voor de Amazon ook assemblagelijnen op buiten Zweden op te zetten. Vanaf 1963 werd de Amazon in Dartmouth in Canada gemaakt en vanaf 1965 tevens in Gent in België.

Volvo 544 1962

Vanaf 1965 kwamen er ook ingrijpender kosmetische ingrepen. De grille werd veranderd, er kwamen nieuwe velgen en een nieuw interieur. Volvo monteerde voor het eerst de beroemde anatomisch gevormde stoelen, met instelbaar lendekussen en traploos verstelbare rugleuningen. Ook hadden alle auto's voortaan schijfremmen.
In 1966 maakte de Volvo 144 zijn debuut. Deze auto zou uiteindelijk de Amazon gaan vervangen. Het eerste slachtoffer was de sedan, vanaf 1967 werd deze carrosserievariant niet meer gebouwd. In 1968 kreeg de Amazon een nieuw stuur en wederom een nieuwe grille. Ook waren de auto's voortaan uitgerust met een gescheiden remsysteem en een gecombineerd contact-stuurslot. Vanaf 1969 kwam de B20-engine beschikbaar voor de Amazon en werd afscheid genomen van de stationcar. Hoewel dat jaar de laatste Amazon gebouwd zou worden, werden er ook in 1970 nog wijzigingen doorgevoerd, er werden vanaf 1970 standaard hoofdsteunen en gordels op de achterbank ingebouwd. Op 3 juli kwam tenslotte de laatste Amazon, nummer 667.323 uit de fabriek.

pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Met de knoppen hieronder gaat u naar mijn site : iwout.nl
socialmediabanner facebook wout Email Wout Instagram Wout