Oldtimers lekken geen olie, ze markeren hun territorium

Motorrijtuigenbelasting MRB

Het is al jaren zo, dat je bij een motorvoertuig van 25 jaar en ouder geen MRB hoeft te betalen. En waarom was dat? Omdat al deze mensen (zo'n 70.000) er voor zorgen dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie motorvoertuigen behouden blijft. Jammer alleen dat dit niet alleen voor oldtimers gold die hier al die jaren stonden geregistreerd, want dan hadden we het probleem niet gehad dat men de laatste jaren auto's invoerde om er dagelijks mee te gaan rijden, lekker goedkoop toch?

Autokerkhof

Naar een autokerkhof of naar een liefhebber?

Het zag er eerst naar uit dat de regeling helemaal zou verdwijnen, maar gelukkig dankzij o.a. het FEHAC is er nu vanaf 1 januari 2014 een redelijk aanvaardbare oplossing voor dit probleem. Wat is de oplossing? Kort gezegd deze:

1. Vrijstelling voor alle viertuigen ouder dan 40 jaar.

2. Overgangsregeling voor voertuigen jonger dan 40 jaar. Voertuigen vanaf 1988 geen overgangs-regeliing. Voertuigen ouder dan 1987 en alleen op benzine, betalen kwarttarief (max.€ 120). Op diesel en gas geen overgangsregeling.

Voor meer details m.b.t. deze regeling, ga dan naar de site van de Fehac

Ervaring is de optelsom van alle fouten die je hebt gemaakt.

Samba bus

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

pagina: 1, 2, 3, 4

De geschiedenis van de Volkswagen Bus(4)

Dit was dus de geschiedenis tot en met de T2. Dan in 1979 rolt de T3 van de lopende band. Ook deze versie van de Volkswagen Transporter heeft nog steeds een luchtgekoelde boxermotor achterin. Dit ontdanks dan men bij Volkswagen een paar jaar eerder, in 1975 een andere bedrijfswagen bouwde met een watergekoelde motor voorin. Dit was de zogenoemde LT. Dan in 1981 krijgt ook de Transporter een watergeloelde dieselmotor. Later volgen ook de benzine motoren. Weer later, namelijk in 1990 komt de T4 op de markt. En we weten het; er rijden nog steeds splinternieuwe Transporters op de weg. Maar sorry, de "echte VW bus" heeft na 1983 opgehouden te bestaan, voor ons.

T1     1949 - 1967

T2     1967 - 1979

T3     1979 - 1983

3 Generaties Busjes

Drie generaties VW bus


pagina: 1, 2, 3, 4

Back

Met de knoppen hieronder gaat u naar mijn site : iwout.nl
socialmediabanner facebook wout Email Wout Instagram Wout